Case studies w logistyce

Przedstawienie roli logistyka jako doradcy lub decydenta w podejmowaniu kluczowych, wysokobudżetowych decyzji, w bardzo szybko zmieniającym się niepewnym otoczeniu technologicznym, prawnym i demograficznym – to główny cel Konferencji Specjalistów Logistyki. Targi Modernlog były partnerem tego wydarzenia.

Gwałtownie zmieniające się zachowania konsumentów, nowe formy robienia zakupów, zmiana stosunku do pracy, miejsca zamieszkania, nowe technologie powodują, że zostają naruszone najtrwalsze wydawałoby się zasady, w tym metody inwestowania w nieruchomości, sprzęt, pojazdy, czy oprogramowanie. Od wizji, wiedzy i umiejętności przewidywania logistyka zależy sukces przedsiębiorstwa.

Takie przesłanki skłoniły organizatorów konferencji do stworzenia programu opartego o case studies. Specjaliści przedstawili swoje "gorące", sprawdzone pomysły warte skopiowania, jak i potencjalne błędy, których należy unikać.

W trakcie poszczególnych wystąpień zwracano m.in. uwagę na rosnącą rolę kolei w logistyce, zwłaszcza intermodalnych terminali przeładunkowych a także choćby wpływu e-commerce na lokalizację magazynów. Uczestnicy mieli okazję posłuchać o imponującym projekcie ZALANDO LOUNGE. Budowa centrum logistycznego Zalando Lounge pod Olsztynkiem jest jedną z największych inwestycji w regionie, wartą 60 mln euro.

Na konferencji nie zabrakło także „gorącego tematu”, który dotyka niemal wszystkie branże tj. problemu drożejącej energii. Jak podkreślali eksperci rozwiązaniem może być budowa własnych wytwórni energii (przy powierzchniach logistycznych).

Organizatorem wydarzenia, które odbyło się 14-15 marca w Warszawie, była firma JARTOM Real Estate.

O problemach, perspektywach i nowościach w branży będzie można  także posłuchać podczas targów Modernlog. Szczegółowy program wydarzeń już wkrótce.

Wstecz

Partnerzy Medialni