Organizator:

Elektryczne ciężarówki testowane we Włoszech

Podziel się

Transport zero- i niskoemisyjny to temat, do którego coraz odważniej podchodzą międzynarodowe korporacje. Lidl Italia rozpoczął testy zasilanej elektrycznie ciężarówki Scania.

 

Scania BEV (ang. Battery-Electric Vehicle - pojazd elektryczny zasilany z baterii) odbiera towary z centrum logistycznego Lidl w Arcole niedaleko Werony zaopatrując w nie supermarkety w północno-wschodnich Włoszech. Zasięg tego pojazdu, to ok. 250 km na jednym ładowaniu.

Użytkownikiem samochodu jest firmą transportowa LC3 Transporti. Wybrała ona mieszczącą 23 palety dwukomorową zabudowę do przewozów w temperaturze kontrolowanej, chłodzoną ciekłym azotem. LC3 Transporti używa tej metody chłodzenia od 2019 roku, gdy zakupił 20 naczep chłodniczych z tym systemem. 

Lidl we Włoszech ma 10 centrów logistycznych i ponad 680 sklepów. 

Włoski przewoźnik eksploatuje nie tylko pierwszą elektryczną Scania, ma także flotę pojazdów na LNG i CNG. W kwietniu zamówił 35 ciągników Iveco S-Way LNG, które zużywają bio-LNG. Rok wcześniej kupił pierwsze Iveco spalające biometan, przewożony w zbiorniku ciśnieniowym. Te samochody także jeżdżą dla Lidla. 

Jeśli chodzi o elektryczne ciężarówki w Polsce to latem tego roku firma No Limit testowała średniotonażowe Volvo, które było używane do transportu towaru między Łodzią a Warszawą. W różnych miastach pojawiają się również testy elektrycznych śmieciarek Renault. Jednakże przeszkodą przed wprowadzeniem tego typu rozwiązań na szerszą skale są wysokie ceny pojazdów oraz ogromne koszty budowy sieci ładownia.

Fot. Scania