Organizator:

Pierwszy dzień targów Modernlog za nami

Podziel się

Dobiegł końca pierwszy dzień Targów Logistyki, Magazynowania i Transportu Modernlog. Za nami premiera spotkania eksperckiego Log-Insight, liczne spotkania i pokazy maszyn na żywo. A już jutro startujemy z konferencją Smart Warehouse.

Pierwszy dzień Targów Logistyki, Magazynowania i Transportu upłynął pod znakiem spotkań biznesowych, prezentacji produktów oraz pokazów maszyn na żywo w strefie In4Log. Maszyny w akcji jak co roku przyciągnęły uwagę gości targowych, którzy mieli okazję nie tylko przyjrzeć się ich pracy, ale także przekonać się o skuteczności rozwiązań automatyzujących procesy logistyczne w magazynach i na produkcji. Pokazy, organizowane wraz z Wydawnictwem Medialog oraz partnerami technologicznymi, odbywają się we wszystkie dni targowe, o każdej pełnej godzinie w pawilonie 6.

O sporym zainteresowaniu można mówić także w przypadku spotkania eksperckiego Log-Insight. O wpływie makrootoczenia na zarządzanie firmą, w tym m.in. wysokiej inflacji, opowiedział na wstępie dr Szymon Strojny z Wyższej Szkoły Logistyki. Następnie na scenie pojawili się przedstawiciele GIGLIKE i PSML, czyli Donata Hermann oraz Tomek Miłosz, aby nakreślić publiczności w jaki sposób przygotować się na elastyczny rynek pracy. Dowiedzieć można się było o tym, jakie oczekiwania posiadają młodzi ludzie wobec pracodawcy. – Obecnie mamy do czynienia nie tylko z pokoleniem nastawionym na pracę zdalną, ale także zjawiskiem job sharing, czyli rozwiązaniem, w ramach którego pracownicy dzielą pracę na jednym etacie – opowiadała Donata Hermann. Nie zabrakło także informacji, jak wdrażać nowoczesne rozwiązania cyfrowe w logistyce, skoncentrowane na potrzebach klienta. Wiedzą na ten temat podzielił się Bartosz Baca z BBSG, również reprezentant PSML.

Natomiast o wartości kierowców w łańcuchu dostaw opowiedzieli uczestnicy debaty, którą poprowadził Mateusz Boruta z ECR. Wzięli w niej udział Agnieszka Skoniecka, Pepsico, Jarosław Maciążek, EPAL Polska, Jakub Zając, Rafał Kukotko, Raben Logistics Polska oraz Dariusz Krasoń, Carlsberg Polska. Prelegenci skupili się na poszukiwaniu rozwiązań, które ułatwią pracę kierowców zawodowych, a także zachęcą do stałej współpracy z daną marką. –W perspektywie najbliższych lat musimy zmienić myślenie o współpracy z przewoźnikami, elastyczna współpraca jest lepsza niż wiązanie się umowami – komentował Dariusz Krasoń.  Agnieszka Skoniecka dodała, że firmy stoją przed koniecznością stworzenia lepszych warunków pracy dla kierowców. – We współpracy z kierowcami istotna jest elastyczność. Warto także skrócić czas załadunku i rozładunku, aby kierowcy mogli wykonywać swoją pracę i faktycznie jeździć, a nie stać i czekać. Dodatkowo należy zadbać o to, aby kierowcy mieli jak najwięcej informacji o miejscu docelowym. Jak wynika z rozmowy, wartość kierowców w łańcuchach dostaw okazuje nieoceniona, należy jednak zadbać o ich komfort pracy, który w efekcie wpłynie na jakość wykonywanych obowiązków.  

Tematem, na który wielu czekało była zielona logistyka. Paweł Brzeziński, ECR Polska, Zbigniew Chęciński, Auchan Retail Polska oraz Justyna Dróżdż, CHEP Polska przedstawili swoje metody na to, jak praktyce pogodzić  ograniczanie emisji CO2 z presją kosztową. Spotkanie Log-Insight zamknęło wystąpienie Marcina Haładudy z Trans.eu o zarządzaniu bazą przewoźników.

Przed nami jeszcze 3 dni targów Modernlog, a już 1 i 2 czerwca będzie można wziąć udział w konferencji Smart Warehouse.